Ogólny opis projektu:
Projekt polega na zakupie i adaptacji do polskich warunków technologii automatycznej kontroli sieci i pantografu w pojazdach szynowych. Pociągi elektryczne wykorzystują pantografy do pobierania energii z przewodów napowietrznych. Aby zmniejszyć zużycie drutu, pantografy zawierają bloki węglowe, które stykają się z drutem. Bloki węglowe mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu i muszą zostać wymienione, zanim spowodują uszkodzenie okablowania napowietrznego. Poważne uszkodzenia, zwane odwodnieniem, uniemożliwiają użytkowanie toru do czasu zakończenia naprawy. Takie uszkodzenia są kosztowne zarówno w przypadku napraw, jak i utraty usług kolejowych. Zapobieganie wymaga regularnych inspekcji. Ręczne kontrole są jednakże kosztowne pod względem siły roboczej i utraconego czasu obsługi lokomotywy. Aby ręcznie sprawdzić pantograf, lokomotywa musi zostać zabrana do zajezdni serwisowej i odizolowana elektrycznie, zanim inspektorzy wejdą na szczyt pociągu. Powoduje to przestoje sprzętu i co za tym idzie, wysokie koszty. Rozwiązaniem tych problemów są technologie Panto – Cam oraz Camera – Cam, które umożliwiają Wnioskodawcy:
Cel projektu:
Głównym celem projektu będzie umożliwienie świadczenia nowych usług przez Wnioskodawcę. Dzięki realizacji Wnioskodawca będzie miał możliwość świadczenia swoim klientom zaawansowanych usług monitoringu pantografów.
DTI Pantograph Analyzer
Pragniemy zaprezentować Państwu oprogramowanie DTI Pantograph Analyzer, które cechuje szereg funkcji przeznaczonych do pojazdów szynowych. Oprogramowanie w pełni automatyzuje proces analizy stanu technicznego napowietrznych sieci trakcyjnych, co przekłada się na ogromne zmniejszenie kosztów eksploatacji oraz utrzymania serwisu. Pozwala na szybkie i skuteczne wykrywanie anomalii w obrębie styku ślizgu pantografu z przewodem jezdnym trakcji elektrycznej. Sam proces jest w pełni zautomatyzowany i pozwala na wykluczenie czynnika ludzkiego jako kolejnego ogniwa w procesie. Działa to w sposób predykcyjny i przewiduje miejsca potencjalnych większych awarii przez wskazanie odchyłek od określonych parametrów dla sieci jezdnych. Oprogramowanie wykrywa takie zdarzenia jak:
|
Pictures
  |
---|